Реформування системи захисту прав споживачів: крок до ЄС чи у зворотному напрямі?

Представники юридичного відділу Офісу з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді України Байко Роксолана та Васильєва Людмила взяли участь у роботі круглого столу на тему: «Реформування системи захисту прав споживачів: крок до ЄС чи у зворотному напрямі?», що пройшов на базі Київського національного торговельно-економічного університету 14 березня 2016 р.

Учасниками заходу були представники органів державної влади, громадських організацій, платформи громадянського суспільства Україна – ЄС, експертного середовища, професійних асоціацій, підприємництва та ЗМІ.

Круглий стіл відкрила перший проректор КНТЕУ та президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС» Притульська Н. В., яка представила учасників й основні пункти для обговорення, серед яких створення центрального органу або інституту омбудсмена з питань захисту прав споживачів при Президентові України, а також розробка державної концепції та програми захисту прав споживачів. Член правління Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС» Бородачова Н. В. звернула увагу учасників заходу на європейську практику та  принципи споживчої політики у ЄС. Окремо було підкреслено необхідність об’єднання зусиль державних органів та громадських організацій задля покращення ситуації в сфері захисту прав споживачів, у тому числі співпраця з ОФЕА для надання аналітичних та експертних висновків, пов’язаних із імплементацією законодавства ЄС.

Голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Лапа В. І. висловив готовність до співпраці з громадськими організаціями та об’єднаннями захисту прав споживачів. Проблема корупції є, на жаль, актуальною і для сфери захисту прав споживачів. У цьому контексті Лапа В. І. підкреслив, що існує три складові протидії корупції: це прозорі правила, високі зарплати та невідворотність покарання, які в нас виконуються лише частково. Представниками громадських організацій порушувалося питання кадрових проблем, зокрема якості роботи державних інспекторів та їх експертних висновків. Одним із шляхів вирішення цієї проблеми могло б бути, на думку Лапи В. І., запровадження спільних інспекторів, разом із громадськістю.

Представник Міністерства економічного розвитку і торгівлі Васильчук О. П. вказав на основні проблеми у сфері споживчої політики: низька якість та складність законів, інституційні проблеми, низька поінформованість споживачів, а також відсутність статистичної інформації. Він також заявив про бажання Міністерства співпрацювати з громадськими організаціями, проте не зазначив критеріїв чи підходів, за якими будуть обиратися такі представники громадськості.

Загалом круглий стіл послугував платформою для обговорення актуальних питань та проблем, визначення пріоритетів для майбутньої роботи та подальшої співпраці.

Людмила Васильєва, 
інтерн Офісу з фінансового та економічного аналізу у ВРУ

Українська

Informational Support

  

 

 

 

Social Media