Юлія Коник: «Кожен має займатися своєю справою та робити це професійно, якісно й із любов'ю»

6 лютого відбулася зустріч інтернів з Юлією Коник, виконавчою продюсеркою StarLightMedia Новини.

img_9863.jpg

Юлія розповіла про свою професійну діяльність та організацію процесу виготовлення новин. «Я працюю 20 років на телебаченні, є продюсером «Факти» та «Вікна Новини» і спортивних За словами гості, сам процес підготовки новин є довготривалим і кожен працює 24/7. Аби подати матеріал цікаво, необхідно розуміти, що необхідно глядачеві, та визначити мету організації процесу. Основну роль відіграють «кадри», які є в команді. Адже «..чим краща їхня спеціалізація, тим чіткіша подача інформації» — і це важливо в будь-якій роботі. 

Пані Юлія виокремила три основних етапи для створення успішного продукту, а саме: pre-production, проведення самого заходу та post-production. Перший етап — це планування події, під час якого необхідно передбачити всі можливі сценарії (технічні неполадки, затримки, форс-мажори й т.д.) та бути готовим до будь-яких несподіванок. Етап попередньої підготовки є найважливішим, оскільки від нього залежатиме подальша якість медіа-продукту. Це потрібно також, щоби не витрачати час уже безпосередньо під час події. «Зазвичай складаються два плани: перспективний на рік і поточний на найближчий час», — каже Юлія. Окрім планування, етап попередньої підготовки вимагає сучасного технічного забезпечення для оперативної передачі інформації та отримання якісних кадрів: «Сьогодні варто вчасно подавати інформацію, тому що час є цінністю в будь-якій роботі. Технічна частина, якою плануєте забезпечувати процес організації вашої роботи, має бути сучасною та продуманою для різних завдань». 

Для створення новин чи телепередач вагомими є й зарубіжні зв'язки та організаційні витрати, які виступають факторами, що суттєво впливають на наступні етапи підготовки. Має бути чітка юридична база та сформульовані домовленості щодо всього (включно з договорами з найманими журналістами). «Чим ширшим є спектр підготовки, тим якіснішим буде продукт», — зазначила пані Юлія. «Необхідно заздалегідь інформувати журналіста, щоби він «витягнув» зі стандартної зустрічі щось цікаве для глядача». Другий етап — це сам захід, у даному разі випуск новин, телепередача або форум  YES (Yalta European Strategy). Під час заходу так само важливо дотримуватися планування й бути вчасно на тій чи іншій події. «Якщо встигаю випити кави — я все добре спланувала». Третій етап — це post-production або архівування. За словами виконавчої продюсерки, архів каналу ICTV є найбільш якісним з усіх, що, безперечно, є приводом для гордощів. 

Щодо самого підбору новин та їх висвітлення, то головним пріоритетом є орієнтація на глядачів. Жінки мають одні інтереси, чоловіки — інші, але завдання продюсера, дослідивши статистичні дані та вподобання, знайти вірний медійний привід, унікальність і животворчу подію, що може вразити відповідну аудиторію.

Окрім того, Юлія акцентувала, що кожна команда телеканалів — професіонали своєї справи, та вона поважає їх. І кожен із них має свою аудиторію та способи подачі інформації.   

«Зрозумівши спектр нашої роботи, ви як майбутні держслужбовці, зможете побудувати співпрацю та процес комунікації зі ЗМІ», — зауважила продюсерка. Зазначила, що головним завданням є вірно організувати людей. Проте з власного досвіду Юлія запевнила, що під час ефіру іноді можна забути, що вона продюсерка, і цього форс-мажорного моменту її команда замінює та доповнює одне одного: «Продюсер може стати редактором, редактор допомогти з монтуванням матеріалів, тому командний дух і комунікація для вас мають бути в пріоритетах». 

Наприкінці лекції стажери та стажерки поставили актуальні запитання, які їх хвилювали. Зокрема, вони стосувалися не лише бачення робочого процесу, а й особистої думки Юлії. «Який ваш секрет контролю людей як продюсерки?» — спитав один з інтернів. «Який секрет? — із щасливою усмішкою відповідає спікерка, — мені 52 роки, і перебуваючи в молодому колективі, відчуваю себе на рівні з ними. Ми кличемо одне одного по імені. Сівши разом, працюємо над виготовленням новин як одне ціле». Юлія відповіла, що в налагодженні контактів зі співробітниками в продюсерській сфері їй свого часу допомогла перша освіта педагога-психолога. Однак зазначила, що не існує універсальних рецептів і правил комунікації з людьми: «У будь-якому разі потрібно працювати як одна команда й говорити з людьми на рівних, а не «зверху», — зазначила пані Юлія. На запитання, чого не вистачає українським ЗМІ, дала відповідь, що має бути гідна оплата праці журналістів і розвинена технічна база. До недоліків українських ЗМІ належить і те, що продюсери навчаються на своїх помилках уже під час роботи, замість того, щоби вивчати спеціальний блок, який би стосувався управління виробництвом в університетах.   

Вона акцентувала, що в медійній сфері існує професійна етика, де поважають кожну людину. Є комунікація з командами з інших телеканалів та повага до їхньої діяльності. Юлія виокремила два типи інформації: просту й маніпулятивну. І зазначила, що розуміє й відчуває, коли маніпулюють свідомістю на певних телеканалах, проте для неї головне — «робити свою роботу» й не вступати в такого роду дискусії. Цікавий спікер для телебачення, на її думку, має бути охайним та харизматичним, адже навіть чудовий виступ може зіпсувати неправильно підібраний одяг, зачіска чи погане освітлення. Стосовно вільного часу, він існує, проте його теж варто гарно спланувати. Поради для редакційної колегії були дуже корисними та змістовними. «Необхідно розуміти, що й для чого ви робите? Що (який продукт) бачите в подальшому? У будь-якій акції або заході має бути сенс», — відповіла продюсерка. 

Окрім того, виконавча директорка ГО «Ліга інтернів», Марія Савіна, також мала запитання до спікерки: «Новини з’являються щодня. Отож яким є життя людей, які творять новини?». 

«Таймінг прописаний на кожен випуск, указаний перелік спеціалістів. Фактично, кожен має власне завдання та працює циклічно», — зауважила продюсерка. Та наголосила на цьому інтернам, оскільки майбутній держслужбовець, представник громадськості або керівник має правильно продумувати процес організації роботи.

Під час лекції пролунала важлива теза про необхідність займатися своєю справою: «Робота має подобатися й приносити задоволення, адже питання не завжди полягає в грошах». 

«Кожен має займатися своєю справою та робити це професійно, якісно й із любов'ю». 

img_0035.jpg

Наприкінці Юлія поділилася порадою з інтернами й інтернками щодо подачі інформації та реакції на неї: «Історія все розсудить, вона ставить свої печаті. Час усе поверне та розкриє, значущим моментом є журналістська робота, вирішальним — світогляд людей».  

Тож, зустріч з Юлією Коник була цікавою та змістовною, а учасники та учасниці Програми Стажування в Апараті Верховної Ради України отримали велике задоволення від лекції та спілкування з такою харизматичною спікеркою.

 

Володимир Сонько

інтерн Управління по зв’язках із місцевими органами влади й органами місцевого самоврядування 

 

Вікторія Слободянюк

інтернка Управління кадрів

Undefined