Денис Базілевич: «У лобіювання немає безликості»

Про лобіювання в Україні та процес його законодавчого врегулювання інтерни спілкувалися з Денисом Базілевичем, директором Інституту професійного лобіювання та адвокасі, радником з питань взаємодії із органами влади компанії Corum Group.

Зі словом «лобіювання» в кожного пов’язані різні асоціації й емоції, саме тому пан Денис під час лекції спробував пояснити, яку мету має цей процес та чому він набуває негативного забарвлення як тільки про нього йде мова в Україні.

2018.04.19._bazilevych_4.jpg

Лобіювання – це мистецтво переконання, конкурування позицій (аргументів і фактажу) щодо окремих аспектів державної політики, об’єднання в широкі коаліції однодумців, щоб звучати одним голосом, організація та проведення широких інформаційних кампаній. У цьому контексті це явище перетинається з іншим – «адвокасі», яке є ширшим за своїм значенням, оскільки містить більш масові інструменти та механізми організації впливу.

На думку спікера, професії «лобіст» як такої не існує, бо ж це певне вміння переконувати, об’єднувати, знаходити спільні точки дотику. Але в США, наприклад, якщо людина витрачає 20% свого часу на лобістську діяльність, то вже вважається лобістом. Звичайно, це важко відстежити й однозначно сказати, хто лобіст, а хто – ні. У зв’язку з цим в Україні, на думку Дениса Базілевича, неможливо запровадити поняття «лобіювання» в класичному значенні, як у Сполучених Штатах, оскільки є ризик зіткнутися з постійними спекуляціями і невизначеністю.

2018.04.19._bazilevych_2.jpg

Також на лекції інтерни з’ясували, якими знаннями і якостями повинен володіти лобіст, щоб його діяльність приносила результат, та чи може фінансуватися лобістська діяльність.

Пан Денис стверджує, що для того, щоб в Україні утвердилося лобіювання, законодавчого врегулювання недостатньо, необхідне постійне нарощування критичної маси для професійної взаємодії з політиками, якої наразі в нашій державі нема. Причина цього – мережа корупційних зв’язків, відсутність усвідомлення власної ваги при вирішенні тих чи інших питань та розуміння правових інструментів відстоювання своїх інтересів. При цьому необхідно збагнути тріаду принципів, яка є запорукою ефективного процесу лобіювання: не брехати, уміти чути, не брати на себе зайвих обов’язків.

2018.04.19._bazilevych_1.jpg

dacyuk.pngСофія Дацюк,
інтернка Секретаріату Голови ВРУ

Українська