«Незалежна й об’єктивна журналістика побудована на донкіхотах», – медіа-експерт Віталій Гордуз

Про світовий медіа-ринок та суб’єктивний присмак української журналістики інтерни Верховної Ради України говорили з непересічною особистістю в історії українських медіа – Віталієм Гордузом.

Віталій Гордуз – медіа-консультант, колишній директор Digi Media (сейлз-хаус UMH group та Digital Ventures), колишній керівник Інтернет-активів UMH Group, екс-генеральний директор KP Media.

 

Більшість ЗМІ живуть на дотаціях – так працює весь український медійний ринок

«Структура українського медіа-ринку… На 90-95% він кишеньковий. Є лише кілька більше-менш незалежних проектів. Фактично, усі українські медіа пов’язані з діяльністю тих чи інших фінансово-промислових груп або політиків. Більшість медіа живуть на дотаціях. Так працює весь український медійний ринок», – розповідає експерт.

Він пояснює, що медіа заробляти на рекламі стає все важче. Особливо тому, що Google та Facebook забрали великий відсоток аудиторії. Тоді як у Європі люди читають роками одні і ті ж самі газети/журнали/сайти, в Україні медіа-бізнес стартував у 1990-х роках і не зміг вибудувати свій бренд.

«В Україні існує декілька медіа-брендів, які отримують стабільний трафік й аудиторію, незважаючи на сучасні тенденції ринку. Це бренди, які були вибудовані на початку 2000-х і продовжують існувати по інерції. Вони можуть собі дозволити називатися прибутковими і живуть за рахунок реклами», – зауважив гість.

 

В Україні дуже суб’єктивна журналістика

«Уся світова журналістика побудована на донкіхотах». Вона стала незалежною завдяки людям, готовим жертвувати навіть своїм життям заради незалежності. В Україні всі хочуть незалежної журналістики, але ніхто не хоче йти на жертви. Такого «донкіхотства» в Україні мало. У професію все частіше потрапляють люди, які готові за гроші фактично на все», – зазначає пан Віталій.

На його думку, проблема української журналістики також у тому, що вона буде суб’єктивна.

«Українські журналісти замість того, щоб давати об’єктивну оцінку, засновану на аналізі, подають інформацію через призму власної думки, на яку можуть впливати політична заангажованість, досвід. У нас практично немає об’єктивних ЗМІ, які б висвітлювали невикривлену картину реальності. Коли журналіст намагається викривити реальність у той чи інший бік, то це вже не журналіст, а громадський діяч. І це велика проблема нашої журналістики», – упевнений медіа-експерт.

rakcheyeva.pngСніжана Ракчеєва,
інтернка Прес-служби ВРУ

Українська