Про українські медіа з Григорієм Шверком

Інтерни Програми стажування в Апараті Верховної Ради України мали нагоду зустрітися з народним депутатом України VIII скликання, колишнім заступником голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та віце-президентом компанії UMH Group Григорієм Шверком.

Гість розпочав свій виступ з думки, що якщо медіа-групи роблять якісний контент, то споживачі готові платити за це кошти і купляти газету, слухати радіостанцію чи дивитись телебачення. У результаті, медіа-групи мають змогу заробляти кошти на рекламних кампаніях. Як приклад, тираж газети «Теленеделя» холдингу UMH Group становив 500 тисяч примірників на тиждень. Маючи такий результат, медіа групи є спроможними отримувати прибутки, що є запорукою вільних медіа.

2018.06.21._shverk_1.jpg

Пан Шверк продовжив наводити приклади. Власники журналу «Форбс» в Україні отримують 1 млн дол. США прибутку на рік. Одна з причин такого успіху – якісна робота головного редактора, який об'єктивно висвітлює головні події і має широкі повноваження для здійснення редакційної політики. Відтак, можна прослідкувати ланцюжок, коли бізнес-медіа спочатку продають якісний контент споживачеві, а вже потім рекламодавцю.

Так, канал Menu TV призначений для аудиторії, що полюбляє різні кулінарні рецепти та смачні страви. Аудиторія каналу невелика, проте власники отримують прибутки, що є вагомим показником якісної роботи медіа. З іншого боку, великі телевізійні канали в Україні не заробляють, тому їхні власники  сплачують витрати і контролюють інформаційну політику каналів. Таким чином, подібні медіа вирішують важливі питання для своїх власників, наприклад рекламують певні політичні партії та створюють позитивний імідж для окремих політичних кіл.

2018.06.21._shverk_2.jpg

У вищезазначеній ситуації можна побачити позитивні фактори. Наприклад, в Україні телебачення є значно якіснішим, ніж у Польщі. Вітчизняні власники телеканалів роблять якісне шоу, однак українці не мали б такої якісної розважальної програми, якби телебачення розвивалося тільки за ринкові кошти. З іншого боку, на думку експерта, російське телебачення є ще більш якісним, ніж українське, однак в Російській Федерації медіа-ресурси існують у викривленому стані.

Аналогічну тенденцію можна побачити в українському футболі, оскільки Україна не могла б розраховувати на клуби такого рівня, як «Шахтар» або «Динамо», з вітчизняним розвитком економіки. Ринат Ахметов та Григорій Суркіс є меценатами розвитку футболу в Україні, а українці мають змогу дивитися якісний та видовищний футбол.

2018.06.21._shverk_3.jpg

Повертаючись до ринку медіа в Україні, Григорій Шверк зазначив, що важливим результатом роботи Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики  стало відкриття інформації про власників медіа-ресурсів. З іншого боку, опитування серед глядачів показало, що для 65% респондентів не має значення, хто є кінцевим власником телеканалу. Інтерни та пан Шверк дійшли до спільної думки, що якщо медіа-ресурс є неприбутковим, то громадяни мають право володіти інформацією щодо прямих власників телеканалу.

Інтерни та гість обговорили ситуацію стосовно діяльності Міністерства інформаційної політики України, оскільки у суспільстві існує думка, що воно погано виконує свою роботу. Проте, як показує практика, Міністерство розробило інформаційну стратегію, змогло заблокувати трансляцію російських телеканалів, а також провадить подальшу інформаційну політику і розробляє дієві  механізми функціонування державних інформаційних ресурсів.

Григорій Шверк підсумував, що явище наступу на свободу слова є великою проблемою, тому будь-які спірні питання потрібно вирішувати у судовому порядку. У такий спосіб вирішуються питання у демократичних країнах, й Україна має повністю відповідати цим цінностям.

2018.06.21._shverk_4.jpg

koreckyy.pngАнтон Корецький,
інтерн Комітету з питань аграрної
 політики та земельних відносин

Українська