Як перемогти на місцевих виборах: формула успіху від Наталії Міхнової

98012426_3842168709187097_2483275955116703744_n_0.jpg

Незважаючи на карантинні обмеження, для інтернів та інтернок Програми стажування в Апараті Верховної Ради України у форматі Zoom-зустрічі провела лекцію PR-консультантка, засновниця платформи онлайн-курсів «Політична кухня: вибори, технології та PR» Наталія Міхнова. У сфері політичного PR та виборчих технологій Наталія працює впродовж останніх 15 років, тому її досвід є дуже цінним для політиків і молодих людей, які лише планують пов'язати життя з політичною діяльністю.

Якою має бути кампанія на місцеві вибори?

Як зазначає спікерка, кампанія має вибудовуватися навколо сегментів, які є важливими для різних вікових груп. Це може бути сегмент житлово-комунального господарства, а також соціальний та економічний. Водночас значне місце мають посідати інновації.

Також мають бути конкретні ініціативи. Програма має містити чіткі дії для кожної зі сфер, у якій кандидат планує вносити позитивні зміни для людей. На першому місці завжди маютьперебувати щирість й одна-дві речі, які запалюватимуть людину. Як стверджує Наталія, без внутрішнього запалу важко проводити ефективну PR-кампанію й люди навряд підтримають такого кандидата. На другому, але не менш важливому місці, власне, запити людей, на які має відповідати кандидат на місцевих виборах.

Рецепт крутої PR-кампанії

Окрім конкретних ініціатив, гостя поділилася рецептом, який дозволить суттєво підвищити шанси на перемогу. Він складається з таких інгредієнтів:

  1. «Сіль»: пізнаваність.
  2. «Перець»: системність і спланованість.
  3. «Соус»: гроші.

Пізнаваність — це фактор, який не можна недооцінювати, навіть, якщо залучені всі інші компоненти. Якими б прекрасними ідеями кандидат не володів, не зможе перемогти, якщо люди не знатимуть його в обличчя. Наступний аспект — це системність та спланованість. Без чітких дій, конкретних ініціатив і плану проблематично вибудовувати якісну PR-кампанію. Кандидат має бути щирим, запаленим ідеєю чи питанням, яке він прагне вирішити, і представляти інтереси виборців загалом. Третій, але не менш важливий чинник — гроші. Це «соус», без якого страва буде «так собі». Хоча гроші не на першому місці, вони впливають на перебіг політичної кампанії й на якість двох перших інгредієнтів.

Як боротися проти чорного PR?  

Існують два шляхи, як реагувати на бруд, який виливають на кандидата його конкуренти:

  1. Ігнорування — коли кандидат не звертає увагу, що про нього пишуть конкуренти й концентрується винятково на своїй політичній кампанії.
  2. «У відповідь на два відра бруду вилити п'ять відер позитиву» — найбільш ефективний спосіб перетягти людей на свій бік, адже в даному разі діятиме ефект навпаки: люди схильні жаліти слабшого й, у такий спосіб, кандидат, якого «облили брудом», може розраховувати на додаткову підтримку.

Лайфхаки, які допоможуть перемогти на виборах

Наталія Міхнова вказала на топ-5 речей, які є дієвими під час виборчої кампанії. Саме вони, за словами спікерки, допомогли Володимирові Зеленському перемогти на президентських виборах 2019 року:

  1. Висока пізнаваність — у відомої людини є набагато більше шансів здобути перемогу на виборах.
  2. Знання «точок болю» людей — знати проблеми, які турбують суспільство саме зараз, і пропонувати шляхи для їх вирішення — це основа перемоги кандидата.
  3. Говорити про високе не складними словами, а сленгом і простими фразами — ще один важливий лайфхак, яким нехтують навіть досвідчені політики. Розмова з виборцями простою й зрозумілою для них мовою сприятиме взаєморозумінню та підвищить рейтинг кандидата.
  4. Використання різних і «правильних» каналів (під «правильними» маються на увазі рейтингові) — для залучення аудиторії варто використовувати ті медіахолдинги, які є популярними й мають найбільшу аудиторію.
  5. Здійснення неочікуваних ходів для привертання уваги виборців — для вдалої PR-кампанії необов'язково користуватися традиційними методами, адже можна придумати щось своє, яке також може сподобатися людям. Це можуть бути селфі-відео, інфографіки, історії успіху, газета тощо. Чим оригінальнішими є ходи кандидата, тим більша ймовірність, що він здобуде перемогу на виборах.

Чоловіча vs жіноча PR-кампанія

Окрім формули успіху, Наталія Міхнова розповіла, чим відрізняється PR-кампанії чоловіків та жінок. По-перше, це образ. Якщо чоловіку дозволяється зняти краватку або піджак на неформальній зустрічі, жінка навпаки має дотримуватися дрес-коду й додати до атрибутів одягу чи образу певної «чоловічності». Через гендерні стереотипи й невелику кількість жінок-політиків у країні, їхньому зовнішньому вигляду приділяється особлива увага. Тому діловий стиль, заколоте волосся (або будь-яка зачіска, яка налаштовує на роботу в чоловічому колективі) й відповідна поведінка тримати себе на публіці особливо вимагаються від жінки. Другий аспект, який відрізняє чоловічу PR-кампанію від жіночої — це підхід до роботи. Так, жінки є відповідальнішими й системно дотримуються настанов і порад, коли чоловіки можуть не завжди погоджуватись із рекомендаціями PR-консультантів.

Поради для інтернів  

Наприкінці лекції Наталія Міхнова дала пораду інтернам, які хочуть спробувати свої сили на місцевих виборах. Існує декілька шляхів почати будувати політичну кар’єру:

  1. Писати пости у Facebook, які б мали політичні рекомендації.
  2. Здобути досвід через знайомства (наприклад, безкоштовна практика).
  3. Якщо досвіду й знань не вистачає — піти ще повчитись.
  4. Стати волонтером певної політичної партії.  

Усі ці кроки є, безперечно, цінними для інтернів та інтернок Програми стажування в Апараті Верховної Ради, адже несуть у собі практичне значення та є своєрідним дороговказом, який допоможе вибудувати стратегію для проведення успішної виборчої кампанії в майбутньому.

Вікторія Слободянюк

інтернка Управління кадрів Апарату Верховної Ради України

 

Undefined