Незважаючи на карантинні обмеження, для інтернів та інтернок Програми стажування в Апараті Верховної Ради України у форматі Zoom-зустрічі провела лекцію PR-консультантка, засновниця платформи онлайн-курсів «Політична кухня: вибори, технології та PR» Наталія Міхнова. У сфері політичного PR та виборчих технологій Наталія працює впродовж останніх 15 років, тому її досвід є дуже цінним для політиків і молодих людей, які лише планують пов'язати життя з політичною діяльністю.
Якою має бути кампанія на місцеві вибори?
Як зазначає спікерка, кампанія має вибудовуватися навколо сегментів, які є важливими для різних вікових груп. Це може бути сегмент житлово-комунального господарства, а також соціальний та економічний. Водночас значне місце мають посідати інновації.
Також мають бути конкретні ініціативи. Програма має містити чіткі дії для кожної зі сфер, у якій кандидат планує вносити позитивні зміни для людей. На першому місці завжди маютьперебувати щирість й одна-дві речі, які запалюватимуть людину. Як стверджує Наталія, без внутрішнього запалу важко проводити ефективну PR-кампанію й люди навряд підтримають такого кандидата. На другому, але не менш важливому місці, власне, запити людей, на які має відповідати кандидат на місцевих виборах.
Рецепт крутої PR-кампанії
Окрім конкретних ініціатив, гостя поділилася рецептом, який дозволить суттєво підвищити шанси на перемогу. Він складається з таких інгредієнтів:
Пізнаваність — це фактор, який не можна недооцінювати, навіть, якщо залучені всі інші компоненти. Якими б прекрасними ідеями кандидат не володів, не зможе перемогти, якщо люди не знатимуть його в обличчя. Наступний аспект — це системність та спланованість. Без чітких дій, конкретних ініціатив і плану проблематично вибудовувати якісну PR-кампанію. Кандидат має бути щирим, запаленим ідеєю чи питанням, яке він прагне вирішити, і представляти інтереси виборців загалом. Третій, але не менш важливий чинник — гроші. Це «соус», без якого страва буде «так собі». Хоча гроші не на першому місці, вони впливають на перебіг політичної кампанії й на якість двох перших інгредієнтів.
Як боротися проти чорного PR?
Існують два шляхи, як реагувати на бруд, який виливають на кандидата його конкуренти:
Лайфхаки, які допоможуть перемогти на виборах
Наталія Міхнова вказала на топ-5 речей, які є дієвими під час виборчої кампанії. Саме вони, за словами спікерки, допомогли Володимирові Зеленському перемогти на президентських виборах 2019 року:
Чоловіча vs жіноча PR-кампанія
Окрім формули успіху, Наталія Міхнова розповіла, чим відрізняється PR-кампанії чоловіків та жінок. По-перше, це образ. Якщо чоловіку дозволяється зняти краватку або піджак на неформальній зустрічі, жінка навпаки має дотримуватися дрес-коду й додати до атрибутів одягу чи образу певної «чоловічності». Через гендерні стереотипи й невелику кількість жінок-політиків у країні, їхньому зовнішньому вигляду приділяється особлива увага. Тому діловий стиль, заколоте волосся (або будь-яка зачіска, яка налаштовує на роботу в чоловічому колективі) й відповідна поведінка тримати себе на публіці особливо вимагаються від жінки. Другий аспект, який відрізняє чоловічу PR-кампанію від жіночої — це підхід до роботи. Так, жінки є відповідальнішими й системно дотримуються настанов і порад, коли чоловіки можуть не завжди погоджуватись із рекомендаціями PR-консультантів.
Поради для інтернів
Наприкінці лекції Наталія Міхнова дала пораду інтернам, які хочуть спробувати свої сили на місцевих виборах. Існує декілька шляхів почати будувати політичну кар’єру:
Усі ці кроки є, безперечно, цінними для інтернів та інтернок Програми стажування в Апараті Верховної Ради, адже несуть у собі практичне значення та є своєрідним дороговказом, який допоможе вибудувати стратегію для проведення успішної виборчої кампанії в майбутньому.
Вікторія Слободянюк
інтернка Управління кадрів Апарату Верховної Ради України