Як знайти роботу мрії?

photo_2019-07-08_16-45-00.jpg

20 червня 2019 року в випускниця Програми стажування Олени Федорченко, яка працює HR business partner ROVAS Ukraine, провела для інтернів лекцію «Як знайти роботу мрії?». Така тема саме на часі, оскільки інтерни вже задумуються про майбутнє працевлаштування після закінчення Програми стажування.

Ключовими меседжами та порадами Олени поділимося далі.

Про час.

Не затримуйтеся працювати в одній компанії, якщо ви не відчуваєте там особистого та професійного розвитку. До того не варто працювати на першому робочому місці понад 3-5 років. І не забувайте, що спізнення на співбесіду може відняти 30% від загальної оцінки вас, як потенційного співробітника.

Про самопрезентацію.

Важливо вміти презентувати себе, показувати свої найкращі якості у розмові з рекрутером. Класно, якщо ви є «Т-подібним» спеціалістом, вони користуються найбільшим попитом серед працедавців. Так називають працівників, які поряд із особистими професійними знаннями, мають досвід роботи у суміжних видах діяльності. Описуючи себе – усно або в резюме – варто уникати шаблонних фраз. До прикладу, замість «комунікабельний» можна сказати «легко домовляюся з партнерами та знаходжу спільну мову з колегами». Такий формат вже перевірений на ефективність при обранні кандидата на посаду.

Про резюме.

Варіантів резюме має бути декілька, його необхідно переписувати для кожної вакансії, яка розглядається. Бажано дотримуватися правильної структури резюме:

1. Прізвище та ім'я претендента на посаду (вважається, що по-батькові вказувати необов'язково).

2. Фотографія. На фотографії не варто робити вимушено серйозне обличчя та уникати посмішки, а навпаки потрібно намагатися перебувати в позі літера, нехай навіть на знімку буде видно лише обличчя. За бажанням можна доповнити свій образ окулярами, які, за висновками психологів, надають людині більш досвідченого та компетентного вигляду.

3. Контакти. Краще вказувати лише один номер мобільного телефону, а також місто та вулицю проживання (детальну адресу можна не надавати, але завдяки цим даним працедавець може зорієнтуватися, наприклад, на правому чи лівому березі міста проживає майбутній співробітник, тобто, чи зручно йому буде діставатися до місця роботи).

4. Мета. Її необхідно висвітлювати дуже конкретно.

5. Ключовий досвід та компетенція.

6. Освіта.

7. Досвід роботи.

8. Додаткові дані (володіння мовами та комп'ютерними програмами).

Зберігати резюме варто у форматі «docx», а підписувати варіантом «посада_Прізвище».

photo_2019-07-08_16-44-14.jpg

Про помилки.

Найпоширеніші помилки у резюме такі:

1. Написання його в формі віршів або інфографіки. Нестандартна форма негативно відображається на першому враженні роботодавця про потенційного працівника.

2. Розриви в досвіді роботи. Варто не вказувати тривалі часові проміжки, впродовж яких ви були безробітними, заповніть їх відомостями про проходження навчальних курсів та тренінгів зі спеціалізації.

3. Якщо цього не вимагають краще не вказувати причину звільнення.

4. Завантаження зразка резюме з сайту пошуку роботи. Роботодавці часто негативно реагують на логотип та дизайн подібних документів.

5. Незрозумілі абревіатури без розшифровки.

6. Таблиці та великі відступи в наборі тексту.

7. Шаблонні висловлювання.

8. Хибна email-адреса.

9. Вказування сімейного статусу.

10. Неправильно заповнений розділ «мета працевлаштування».

11. Невідкорегований варіант резюме іноземною мовою

Про супровідний лист.

Якщо говорити про структуру супровідного листа, то за іменем кандидата має слідувати перелік його досягнень на попередній роботі, а також опис передбачуваного внеску в діяльність компанії працедавця. Ви маєте чітко розуміти, чому хочете працювати саме там, куди подаєте резюме. 

Про зворотній зв’язок.

Якщо з потенційного місця роботи довгий час після надсилання резюме не зателефонували, можна спробувати знайти керівника компанії в соціальних мережах і написати йому декілька слів про себе («успішно втілив проект і хотів би допомогти проапгрейдити вашу компанію»). Успіх такого підходу є ситуативним і не стовідсотковим, але не варто соромитися першому запросити майбутнього начальника на каву.

Про інтерв’ю.

Олена Федорченко виділила кілька типів інтерв'ю, до кожного з яких необхідно бути готовим.

1. Звичайне, або попереднє.

2. Глибоке - безпосередня зустріч з начальником або депутатом (у випадку апробації на роль помічника нардепа).

3. Структуровано-комплексне. На подібних інтерв'ю кандидат навіть не завжди встигає відповідати на всі запитання рекрутера.

4. Структуроване з поведінковими акцентом. В цьому випадку психолог намагається визначити поведінкові особливості майбутнього співробітника у змодельованих ситуаціях.

5. Стрес- інтерв'ю.

6. Структуроване за компетенціями.

7. Хам- інтерв'ю, в якому використовується провокація.

50% враження про кандидата залежить від особистої симпатії рекрутера. І так званий «wow-еffect» формується в перші 5 секунд. Та хоч рекрутерів вчать не зважати, незмінним залишається «людський фактор». Пропрацюйте вдома типові питання з Інтернету, промоніторте власні сторінки у соц.мережах на предмет відсутності дописів із нецензурною лексикою, критикою, політичними та релігійними висловлюваннями, небажаними фотографіями. «Онлайн-обличчя» кандидата має зберігати нейтральний відтінок.

Про телефонні розмови.

Коли розмовляєте по телефону із потенційним роботодавцем, пам’ятайте ще декілька правил:

1. Посміхайтеся, щоб посмішка була і в голосі.

2. Зробіть навколо тишу.

3. Використовуйте ім’я людини, до котрої звертаєтесь.

4. Обґрунтовуйте бажання влаштуватися саме на цю вакансію.

5. Озвучте можливу дату візиту до офісу.

Про зустрічі та люб’язність.

При особистій зустрічі з роботодавцем не забудьте привітатися, посміхнутися та сказати, що ви раді знайомству. Не зайвим буде похвалити офіс та зустрічних співробітників, якщо це доречно. І, звісно, ніяких жуйок.  При цьому не соромтеся торгуватися з приводу заробітної платні, уточнювати строки її отримання, а також перелік факторів, від яких залежатиме її розмір. 

Серед популярних помилок, яких припускалися кандидати на співбесідах, - надто довга промова щодо себе, відсутність посмішки та візуального контакту зі співрозмовником, ігнорування власних досягнень у минулому.

Результати.

Після співбесіди, у разі позитивного рішення щодо вас, працедавець зазвичай надсилає лист-подяку із запрошенням стати частиною команди. Важливо дотримуватися сроків, вчасно передзвонювати та відповідати електронною поштою. У разі невдачі, необхідно провести роботу над помилками.

photo_2019-07-08_16-39-35.jpg

gorovceva_marya.png

Мар’яна Горовцова,

                          Інтернка Секретаріату Комітету з питань охорони здоров'я​

Undefined